Monday, June 17, 2024

UNIVERSAL SPIRITUALITY

   I infuse my relationships with love and harmony.

   What a great example of living in love and harmony Jesus gave to the word with His simple request for a drink of water. Jews and Samaritans were divided by great differences, yet Jesus was able to turn aside differences and bring out the truth of universal spirituality when He spoke to and taught a Samaritan woman at the well.

   In everyday living, I, too, have many opportunities to infuse my relationships and my interactions with others with harmony. As I do, I nourish myself and my relationships by bringing to light my own spirituality and that of others.

   The spirit of God is within us all and unites us in love and harmony. I can never meet a person who does not have the spirit of God within, so I help each person discover inner harmony and express it.

"Those who drink of the water that I will give them will never be thirsty."  - John 4:14

---


SPIRITUALITÉ UNIVERSELLE

   J'infuse mes relations d'amour et d'harmonie.

   Quel bel exemple de vie dans l’amour et l’harmonie Jésus a donné à la parole avec sa simple demande de boire de l’eau. Les Juifs et les Samaritains étaient divisés par de grandes différences, mais Jésus était capable de mettre de côté les différences et de faire ressortir la vérité de la spiritualité universelle lorsqu'il parlait et enseignait à une Samaritaine au puits.

   Dans la vie de tous les jours, j’ai moi aussi de nombreuses occasions d’insuffler de l’harmonie dans mes relations et mes interactions avec les autres. Ce faisant, je me nourris et nourris mes relations en mettant en lumière ma propre spiritualité et celle des autres.

   L'esprit de Dieu est en nous tous et nous unit dans l'amour et l'harmonie. Je ne peux jamais rencontrer une personne qui n'a pas l'esprit de Dieu en lui, j'aide donc chacun à découvrir l'harmonie intérieure et à l'exprimer.

"Ceux qui boivent de l'eau que je leur donnerai n'auront jamais soif."  - Jean 4:14

No comments:

Post a Comment