Resolution 535 of the United Nations Charter is actually a Security Council resolution, specifically Security Council Resolution 535 (1983), adopted on June 29, 1983. It focuses on the situation in Lesotho and the need for assistance to the country.
Here's a more detailed breakdown:
Subject:
The resolution concerns the report of a UN mission sent to Lesotho.
Context:
It was adopted in response to the challenges Lesotho was facing and the need for international support.
Key Action:
The resolution endorsed the UN Mission to Lesotho and called for further assistance to the country.
UN Body:
It was adopted by the United Nations Security Council, the body responsible for maintaining international peace and security.
Unanimous Adoption:
The resolution was adopted unanimously by the Security Council at its 2455th meeting, according to the United Nations Digital Library System.
---
Résolution 535 (1983) des Nations Unies / adoptée par le Conseil de sécurité à sa 2455e séance, le 29 juin 1983 à New York | Conseil de sécurité des Nations Unies (38e année : 1983)
La résolution 535 de la Charte des Nations Unies est en réalité une résolution du Conseil de sécurité, plus précisément la résolution 535 (1983), adoptée le 29 juin 1983. Elle porte sur la situation au Lesotho et la nécessité d'une assistance au pays.
Voici une description plus détaillée :
Objet :
La résolution concerne le rapport d'une mission des Nations Unies envoyée au Lesotho.
Contexte :
Elle a été adoptée en réponse aux défis auxquels le Lesotho était confronté et au besoin de soutien international.
Action clé :
La résolution a approuvé la mission des Nations Unies au Lesotho et a appelé à une assistance supplémentaire au pays.
Organe des Nations Unies :
Elle a été adoptée par le Conseil de sécurité des Nations Unies, l'organe chargé du maintien de la paix et de la sécurité internationales.
Adoption unanime :
La résolution a été adoptée à l'unanimité par le Conseil de sécurité lors de sa 2455e réunion, selon le Système de bibliothèque numérique des Nations Unies.
No comments:
Post a Comment